السبت، ١٧ أبريل ٢٠١٠

حب .......فعلا في الله

دا الدكتور شادي اخي وحبيبي في الله كتب الله لي الهدايه علي يديه
..........
طبعا مش هاوصف حبي له وفضله عليا



كم اكون سعيدا جدا بالاتصال باحد اخواني الذين تشرفت بالسجن معهم وان اسمع صوتهم
بجد احساس جميل ان تحس بهولاء الصادقون المخلصون الطاهرون انا لا اقول انهم بلا
اخطاء او من كوكب تاني بشر ولكن بمواصفات خاصه يحبون الواحد لله في الله مش
زي ناس اكيد بتقابلهم كتير وخصوصا لو عاوز منك مصلحه
.....
والنبي يادكتور سيف
كلملنا الدكتور فلان يخلي بالوا مننا ماشي ياعم علي عنيا
وبعدها ولا اعرفك ياعم انا سيف
مش فااكرني .......يلا ياض من هنا........

ولا واحده تانيه ......دا الدكتورسيف دا حبيبنا بجد ياأم سيف يازين الشباب ونعم التربيه
بس ان شاء الله مش هايخرج من ايدينا اوعي تبص بره العيله ...ام سيف بحسن نيه .......لا دا هوا
ماشي مع الاخوان وهما اللي هايجوزه .......صاحبتنا... والله يا يشخه دا الاخوان دول هايودوه في داهيه
نورتي يا ام سيف ........

انا طبعا مش عاوز اقول ان الناس وحشه لا .......معاذ الله لكن الناس اللي بتحب مصلحتها وبعد كده ياكش تولع
دول الصراحه ناس تخنق .....انا عاوزك تضحك عليا وبعد كده حافظ عليا يا سيدي يمكن تحتاجني في اي مصلحه
ايه الغباء ده..........

اي واحد يحب حد ممكن يحبه علشان مصلحه ...فضله عليه في شيء خدمه بيعملها له .......صفه فيه جميله طاعته لله
شجاعته كرمه اوحتي شكله حلو .........ولذلك نحب النبي عليه الصلاه والسلام علشان
يشفع لينا يوم القيامه
فضله علينا وانقاذه لنا من النار
صفاته الجميله
شكله الرائع وحلاوته كما وصفها لي اخي وحبيبي عبد اللطيف البعلاوي من اخوان المنوفيه
لانه شاف النبي في المنام والنبي يسرح شعره امام المرايه وقال له عبد اللطيف
والله انك لجميل حقا يارسول الله .......

.................................................

في النهايه اشكر زمايلي في سنه 5طب الذين اخبروني بما فعلوه في المدينه الجامعيه واختياري الطالب المثالي
فعلا شيء اسعدني كثيرا واتمني ان اكون عند حسن الظن ...........

................................
الخلاصه
............
لما تحب حد شوف انت بتحبه ليه لو عاوز مصلحه مافيش مشكله بس لما تكسب حد جدع اوعي تفرط فيه بسهوله ....

هناك ٦ تعليقات:

أنا - الريس يقول...

إزيك يا سيد سيف اتمني إنك تكون بخير ـ المهم - ما تلومش الناس اللي بتدور علي مصلحتها في الزمن ده - لكن امدح الناس اللي بتحبك من أجل الله لانهم عندم ميزه - من أول ما خلق آدم علي الأرض وصفة الانانية موجوده فيه - وبيحاول ياخدها بأي طريقة الرياء 0 النفاق 0 القتل حتي فتحمد الله اللي حوليك نقول مجملين وربنا يهدينا ويهديهم .
بما إننا بنتكلم علي المصلحة فانا عايز مصلحة يا معلم : ارجو تعريف الحب في الله من المنظور العام وهل يختلف منظور الإخوان وماذا تعني الزيارة في الله تكرم ؟

ماتخافوش يقول...

ازيك يا سيف يا بني
ايه النظام الحب مقطع بعضه كده ليه
بتحبني ياد ولا لأ
ايه بتقول ايه
اه بتحبني
طب هات 5 جنيه

انا مش معاهم يقول...

سيدي الرئيس
اولا انا اشكرك علي تواصلك
ثانيا
انا طبعا باشكر ربنا علي حب الناس
الحقيقي
ثالثا
اخي في الله الحب في الله ليس له صور هوا واحد
ليس لشيء الا لان هذا الاخ مطيع لله
اما الاخوان لهم منظور مختلف او كده فهذا غير حقيقي
اما حكايه الزياره في الله بتاعه الايام دي اللي لا تمت لااداب الاسلام من زيارت في اوقات نهي الاسلام عن التزاور فيها
وعدم اخذ معاد سابق حتي بالتليفون
اعتقد نحن متفقون علي رفض اي شي يخالف
اداب الاسلام

انا مش معاهم يقول...

ابراهيم
انت بتتكلم خمسه جنيه
انت كمان مش عارف بحبك ولا لا اخص عليك
دانت عشره زنزانه واحده 3شهور

فاكر واحنا في المعتقل لما كنت عاوز تستحمي ورحت رايح مطلع لك اسلام نبيل من الحمام ودخلتك اليس هذا حب ....لا بجد زعلتني ......هههههههه

مشروع دكتور يقول...

يادكتور لا حرمك الله ن احبائك
كل شئ ممكن يروح
ويبقى احبائك مهما تقلبت الحياه
روح يادكتور ربنا يحبب خلقه فيك
ويبعد المخبرين من جنبيك
وما يشمت ابدا عدو فيك
قول امين

انا مش معاهم يقول...

تك كير
امييييييييييين