الاثنين، ١٩ يوليو ٢٠١٠


طوال فتره التدوين لم اكتب عن مايسمي بمبارك وذلك لاني لا اعترف به كرئيس لمصر


ولكنه مغتصب للسلطه واري ان اغتصابه ليس نتيجه لقوته ولا نفوذه ولكن تماما مصداقا لمقوله


(كيفما تكونوا يولي عليكم ) نعم هناك ضعف كبير في المجتمع المصري وهذا الضعف ممنهج اقصد تماما انه


مخطط له ويتم هذا الاضعاف علي جميع المستويات من اول التعليم حتي الترفيه ........


مادفعني الي هذا القول وانا اعلم ان امن الدوله يقرأ ما اكتب ماشاهدته من لقاء نادر لهذا المبارك


ويحكي فيه عن انه بعد اغتيال الرئيس السادات كلمه المسؤلين الا يترك البلد وذلك حتي لا تنهار مصر


ونزولا علي رغبه الناس فضلت في السلطه مع اني لم اكن اطمح اليها


.....


.ينهار ابيض انت بتقول ايه ياجدع انت


امال لو كنت تتطمح اليها كنت عملت ايه


؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هناك ٦ تعليقات:

غير معرف يقول...

وعلى فكره اؤمن ايضا بنفس الحوار
فى الاول كنت بسال نفسى هو ليه الاخوان فى تظاراتهم مش تسمعهم بيقولوا يسقط يسقط
فسالت اخ قالى:طيب اقول يسقط لحد ببيعمل حاجه هو بيعمل حاجه اصلا,هو بينفذ.
بس بعدها لقيت نظريه انى مش حاسه ان فى حد لمامم البلد دى كله واحد بيتصرف كيفما يشاء وكل مسؤل يقل ادبه ومحدش بيلمه يبقى فى الريس.
تحياتى تيك كير

M يقول...

لن يغير الله ما في قوم حتى يغيروا مافي أنفسهم
سيبقى الفاسقون يسومون العباد العذاب حتى ينفض الناس الهوان و الذل وضنك العيش ويقومون منتفضين يجمعهم الاسلام ويدفعهم رفضهم للظلم

كان الله في عونكم و ثبتكم بالقول الثابت

جمعاوى يقول...

لعنه الله عليه


له من الله ما يستحق

انا مش معاهم يقول...

تك كير

عندك حق

انا مش معاهم يقول...

مريم

يااااااااااااااارب

انا مش معاهم يقول...

جمعاوي

هههههههههههههه